Diesel - oszczędności czy koszty?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • 4r3k08
    Classic
    • 2008
    • 14

    Diesel - oszczędności czy koszty?

    tak jak Ci mówiłem :diabelski_usmiech
  • martino
    Elegance
    S_OCP Member
    • 2007
    • 974

    #2
    Diesel - oszczędności czy koszty?

    Na temat zalet silnika Diesla w porównaniu do benzynowego, jak i wielu jego wad powstało już bardzo dużo artykułów i porównań.

    Wiele z nich neguje podstawowe zalety diesla, a wśród nich trwałość i niską awaryjność argumentując to tym, że współczesne silniki Diesla są zbyt delikatne, skomplikowane i niedopracowane technicznie. Coś pewnie jest na rzeczy, ale czy wina leży tylko po stronie producentów silników? Zobaczmy.

    Więcej.....
    Na temat zalet silnika Diesla w porównaniu do benzynowego, jak i wielu jego wad powstało już bardzo dużo artykułów i porównań.
    Martino
    125 KM /272 Nm - to już było....
    teraz jest duży "+"
    dgw.esite.pl


    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
    -----------------------------------------------
    PerfectService by DobryGrześWawa

    Komentarz

    • tomil
      L&K
      S_OCP Member
      • 2008
      • 1179

      #3
      Warto przeczytać przed decyzją: jakie auto mam kupić, benzyna czy diesel itd. Może podkleić nawet dla potomnych.
      It doesn't matter what we're losing
      It only matters what we're going to find!

      Komentarz

      • martino
        Elegance
        S_OCP Member
        • 2007
        • 974

        #4
        Tak też pomyślałem....
        Myślę, ze ten artykuł jest dość obiektywny
        Martino
        125 KM /272 Nm - to już było....
        teraz jest duży "+"
        dgw.esite.pl


        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38246
        -----------------------------------------------
        PerfectService by DobryGrześWawa

        Komentarz

        • daneczek76
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 3642
          • Toyota

          #5
          To prawda zależy jak się eksploatuje i czy się robi na czas.

          Co do spalania
          Panowie wszystko zależy jak kto traktuje pedał gazu, dla mnie osobiście przepaść jest, ja wolno po mieście nie śmigam i jak bym nie butował diselka przy 1.9 spala 6.7 maksymalnie , przy 2.0 jest litr więcej. Co do benzyny przy ostrej miejskiej jeździe spala czy 1.4 czy 1.6 = 10 litrów a większe dochodzi do 12 litrów na setkę czyli w mieście jak dla mnie różnica jest znaczna.
          Co do trasy przy jeździe do 120 km/h diesel spalił 5,5 - 5,7 a benzyna 6,5 - 6,7 litra.
          przy ostrzejszej jeździe do około 150 km/h diesel 6,3 litra a benzyna 7,5 do 8 litra zależny od silnika.
          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

          Komentarz

          • Dig Dug
            L&K
            S_OCP Member
            • 2005
            • 1306
            • Seat

            #6
            Dodatkowo - sprawa nagrzewania. Ja jeżdże 5 km z domu do pracy, z domu mam 7 km do centrum miasta. Nawet jak zrobie zakupy i podjadę do paru sklepów to i tak nie jestem w stanie nagrzać auta na max, a mam benzyne. Jak jezdziłem dieslem, to w zimie wskazówka od temp. silnika nawet nie drgneła. Tyle że wtedy specyfika pracy i zycia generowała przebieg 25 tys rocznie.
            A teraz robie 10-12 tys rocznie, więc diesel nie ma sensu.

            Nie wyobrażam sobie, że ktoś z pełną swiadomością kupuje diesla do jazdy w takich warunkach jak ja. Przeciez nie mozna skorzystac z mocy silnika, bo jak nie nagrzany to zero butowania. Do tego hałas na zimno :evil:

            Artykuł jest średnio obiektywny, ale ujdzie. :roll:
            Była O1 jest F2.

            Komentarz

            • entranger
              Drive
              • 2009
              • 71

              #7
              Artykul pomija silniki diesla wolnossace (SDI, ID, D). Interesuje mnie, czy mozna jeszcze dostac gdzies prosty silnik wolnossacy zasilany olejem napedowym.

              Pamietam, ze w 2005 roku byla dostepna skoda fabia 1.9 SDI na rynku austriackim. To byla prosta konstrukcja, samochod nie mail sportowych osiagow, ale jezdzilo sie nim dobrze, nawet ponad 1000 km bez marnowania czasu na tankowanie. W tym samym prawie czasie w hertz na lotnisku w Barcelonie byla dostepna seat ibiza z tym samym silnikiem.

              A jak sytuacja prezentuje sie na dzien dzisiejszy? Czy szukajac diesela, mam do wyboru jedynie jednostki turbodoladowane, czy tez gdzies jeszcze uchowaly sie silniki wolnossace?

              Skoda Octavia II 1.9TDI BXE 77kW

              Komentarz

              • daneczek76
                RS
                S_OCP Member
                • 2006
                • 3642
                • Toyota

                #8
                Zamieszczone przez entranger
                Pamietam, ze w 2005 roku byla dostepna skoda fabia 1.9 SDI na rynku austriackim
                jeszcze na polski też przez jakiś czas była OI w SDI.
                [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                Komentarz

                • rkb
                  RS
                  • 2008
                  • 2152
                  • Rapid Spaceback (NH1)
                  • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                  #9
                  mozna kupic diesla typu AGR i bedzie bezawaryjny, roznice w cenie sa glownie w nowych autach z salonu, przy uzywkach to sie troche juz zaciera, diesla latwiej przedac, mozna na lewo kupic rope za 3 zl takze swoje zalety ma ale ja np wole benzyne i dieslem jezdzic bym nie mogl
                  Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

                  Komentarz

                  • daneczek76
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 3642
                    • Toyota

                    #10
                    Zamieszczone przez rkb
                    ale ja np wole benzyne i dieslem jezdzic bym nie mogl
                    ja wrecz przeciwnie jak bym diesla nie butował spala podobnie, a benzyna wiadomo
                    ale nie róbmy wojny co lepsze.
                    [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                    Komentarz

                    • entranger
                      Drive
                      • 2009
                      • 71

                      #11
                      Czy jakis koncern automotive oferuje jeszcze wolnossace diesele na jakikolwiek europejski rynek?

                      Skoda Octavia II 1.9TDI BXE 77kW

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        Zamieszczone przez entranger
                        Czy jakis koncern automotive oferuje jeszcze wolnossace diesele na jakikolwiek europejski rynek?
                        chyba jest taki w caddy, no ale to nie osobówka...
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • daneczek76
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 3642
                          • Toyota

                          #13
                          Zamieszczone przez szkoda
                          chyba jest taki w caddy, no ale to nie osobówka...
                          potwierdzam Caddy 2,0 SDI 69 KM
                          [b]SPOT OLSZTYN ostatni piątek miesiąca godz.19.00 parking przed TP SA

                          Komentarz

                          • Morgoth
                            L&K
                            • 2010
                            • 1116

                            #14
                            Czy jakis koncern automotive oferuje jeszcze wolnossace diesele na jakikolwiek europejski rynek?
                            W osobówkach? A po co, skoro turbo nie kosztuje (producenta) zbyt drogo, a klienci tylko to kupują
                            Morgoth

                            Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                            G.B.Show

                            Komentarz

                            Pracuję...